FANDOM

I Silver Fang - Gin StjärnfallRedigera

I Silver Fang så var Smith Rikis tredje plutonschef. Smith är rätt nära Gin, då Gin en gång räddade Smith från falla ner från ett stort vatten fall. Smith ville att Gin skulle släppa taget och rädda sig själv men han vägrade.

Smith och de andra fortsätter sedan att leta riktiga hannar som sedan skulle besegra Akakabuto. Under striden mot Akakabuto så leder Smith Gohei Takeda till slagfältet där Akakabuto och de andra hundarna är. I hopp om att Gohei ska lyckas att ta död på Akakabuto genom att skjuta honom. Dock så misslyckas han, men Gin dödar tillslut Akakabuto genom att utföra den flygande huggtanden. Smith överlever då striden och stannar i Ou bergen i de paradiset som Gin skapat.

Smith8

I Chômon no TabiRedigera

I Weed - Silver Fangs sonRedigera

AniméRedigera

Första gången man ser Smith i Weed - Silver Fangs son är när han ser en valp (Weed) göra flygande huggtanden, mot en vakthund. Självklart undrade han vem Weed var, eftersom att det är bara ledaren (Gin) i detta fallet som kan utföra den flygande huggtanden. Weed var dock inte medveten om att han gjorde flygande huggtanden. Men Weed förklarade att Sakura var hans mamma och att hon var sjuk. Smith visste såklart vem Sakura var och bad Weed att visa vägen till henne. Smith har endast tre ben efter att en olycka skett. Smith förlorade ett ben pga han blev påkörd, när han skulle rädda Sakura. (Sakura hade då Weed i magen). Då tappade Smith bort Sakura och hon blev sedan sjuk när hon fött Weed. Sakura avlider dock när Smith och de andra är där. Då väljer Smith att han ska följa Weed hela vägen till Ou. Det var dock mycket farligt då Kaibutsu var där i trakterna. Smith dör sedan på grund av Kaibutsu .

Smithhh