FANDOM

I Kacchû no Senshi GamuRedigera

General Hayabusa eller Demongeneralen som han också kallas, uppfostrades av Gamus mor Honô. Han var en bra ganin och lärare i fäktning. En dag blev Hayabusa fångad av människor och de skulle just skjuta honom, när Honô hoppade för att rädda honom och blev skjuten istället. Hon dog direkt och visade den starka kraften i vänskap och kärlek. Hayabusa har nu gått med Gama och arbetar som general under honom. Han sänds ut för att göra slut på Kagero-klanen och döda Gamu. Men då Kageros ledare, Ryûgen, tänder eld på sitt hus i självmord och de två ganinerna Shiba och Kusakage hoppar in i flammorna för att rädda sin mäster, blir Hayabusa påmind om Honôs död vad hon lärt honom. Han dödar sedan sina egna krigare och låter Gamu och Rando fly.

Han återvänder sedan till Gamas bas. Efter ett tag då han vaktar ingången till Gamas revir, möter han Kansuke Yamamoto, som kommer med order att döda alla ganiner i Kagero. Hayabusa vet att denna budbärare skulle bli hans död, då han sagt till Gama att han dödade alla i Kagero-klanen.

Han pratar med sin son Tsubakuro och ber honom att gå med Gamu istället för att stanna med Gama. Han återvänder till Gamas bas för att döda sin mäster. Men han lyckas bara avslöja att Gama inte är människa, utan en superintelligent Kai-hunds ganin. Han blir sedan dödad och hängs upp som mat åt korparna. Korparna som åt av honom anfaller sedan Gama i slutet och dödade honom, då nålarna som ganiner har i hjälmarna, som gör dem smarta, är speciella.