FANDOM

I Silver Fang - Gin StjärnfallRedigera

Great är under Rikis befäl och ledare för den andra plutonen av tolv. Tillsammans med första plutonen, ledda av Ben, och tredje plutonen, ledda av Smith, ger de sig av mot södra Japan för att finna hannar som kan hjälpa dem att besegra monsterbjörnen Akakabuto. Efter att fått med sig de tre bröderna från Kai, Akatora, Chûtora och Kurotora, kommer de till Dimberget. Där får Great ta han om Moss son Jaguar när han kommer skadad av Sniper och Hyena, då Ben och de andra ger sig av för att slåss mot Moss. Då Jaguar är i skick för att gå, ger de sig av till platsen och stoppar striden av missförstånd. Efter det följer Great till Mie och blir förgiftad av Hishi-från p.g.a missförstånd, men får mot-örter i tid och överlever utan men. Han följer med Gin över till Shikoku där kamphundarna Musashi och Benizakura går med. Sedan skickar Gin honom med Wilson, Bill, John och Musashi söderut då de andra ger sig av mot Mutsu. Great går för att övertala Satsumas ledare Bemu. Först lyssnar ingen på dem och Great vägrar slå tillbaka så han bara vill tala med Bemu. Till slut går Bemu med på att om Great visar sig värdig som hanne ska han följa med. Så Great lägger sig på ett tågspår då ett tåg är på väg. Han rör inte en muskel, och börjar gråta blod då han aldrig en kommer visa tänderna för Akakabuto. Bemu ser Greats storhet och räddar honom i sista andetaget innan tåget kör över det ställe Great legat. Great är med i slutstriden mot Akakabuto, och även i Vargkriget. Om han dog där eller senare vet man ej, men han är inte med i Weed - Silver Fangs son.