FANDOM

I LassieRedigera

German är en schäfer som är född och uppvuxen på en kennel. Dock blev den övergiven och alla hundar dog en efter en. German kunde bara fly genom att klättra upp på sina döda kamraters lik och hoppa över kennel-stängslet. Efter detta så har German ingen som helst tillit mot människor och lever ensam i skogen, med lite småbråk mot Pitbull terriern Bull och hans flock ibland. En dag ser han Bull jaga en collie och German jagar iväg Bull. Colliens namn är Lassie, och lyssnar först inte på German då han varnar honom då han letar efter sin medaljong. German säger åt honom att slänga den då den tillhör människorna. De skils åt, men German söker upp Lassie då han ser att han ligger i en hundkoja och undrar varför Lassie inte fortsatt sin resa. Efter fått en förklaring skiljs de åt igen. Några dagar senare ger sig Bull och hans flock på honom, och German blir räddad av Lassie. De faller ner i en flod som tar dem en bra bit bort och German skadas allvarligt i ena benet. Lassie lägger honom på en bädd av halm och hämtar sedan människan som han stannat hos, Shingo. German vill inte ha med människan att göra och morrar, men Lassie tystar honom då människan bara vill hjälpa. Och för första gången bli German klappad. Shingo hämtar sin mamma och de tar German till djursjukhuset, och German får lära sig att människor kan vara snälla. Då han hämtat sig tillräckligt adopterar Shingo och hans mor honom, och Lassie ger sig av på att fortsätta sin resa. Men det dröjer inte länge förren de möts igen då en från djurpolisen kommer hem till Shingo med Lassie, och German ser att Bull och hans flock är tillfångnatagna och ska avlivas. Hos Shingo får German ett nytt namn; Roku.