FANDOM

I Ginga Densetsu Weed: OrionRedigera

Gennai kastades som valp i en flod med sina syskon. Tenka räddade dem, men bara Gennai överlevde, och Gennai är alltid trogen sin livräddare. Han har en egen liten flock som han leder i olika sammanhang. När tre av hans flock medlemmar omringas av Kenshin, löser de tvist genom att prata och Kenshin går tillbaka till Masamune Kurohabaki, men sänds att åter finna Gennai. Denna gång ser Gennai Kenshin prata med en tik och hennes valpar och blir arg. En strid börjar och Kenshin lyckas bita av Gennais vänstra ögonbryn, och han dödar Hiroyuki då Kenshin bad denne hämta förstärkningar. Han anfaller Kenshin igen och får tag i hans svans och svingar upp honom så han spetsas på en gren, för att dö sakta.

Han finner en tik med sin valp i skoge och ber om hjälp då Blanca håller hennes andra valp som gisslan. Han följer med henne och börja strida med schäfern. Han fick ett tag om Blancas redan sårade huvud som gjorde denna galen och anföll. Blanca fick fatt i Gennais hals, men Gennai reste sig och landade på honom så att han dog.

I Ginga: the Last WarsRedigera