FANDOM

Gamu är ledaren av Kagerô-klanens ganiner, tjänare till lord Eda och under Randos befäl. Han är son till den legendariska ganin, Honô. Han har otroliga krafter och kan kommunicera med sina ganiner och Rando via telepati.

I Kacchû no Senshi GamuRedigera

När Gamu var valp, räddade han varg-valpen Belmondo från andra ganins, och lärde sig fäktas av general Hayabusa. Dock blev Gamu tvungen att slåss mot sin gamle vän Belmondo, som hade gått med den onde Gama och sänts ut att döda Ryûgen, ledaren av Kagero-klanen och Gamu. Gamu lyckas besegra Belmondo och Ryûgens zombie bror, Gennosuke som Belmond skickat att döda Ryûgen. Han sprang sedan ut med Rando och Kusakage för att döda Gamas undersåtar som anföll deras by. Dock var deras insatser förgäves att rädda byn, då Ryûgen tar självmord och Gamus två under-ganins, Kusakage och Shiba, hoppar in i flammorna för att rädda sin husse. Ledaren för Gamas anfall, general Hayabusa låter Gamu leva och ber honom lämna byn.

Gamu stannar med Rando, men de håller låg profil tills de möter Tôkichirô Kinoshita från Nobunaga-klanen, som de går med i för att hämnas på Gama. Gamu leder Nobunagas armé till strid och dödar Imagawa Yoshimoto som hotar ta över området. Han möter upp med sina gamla vänner, Jûshirô Motegi och ganin Shiba. Tillsammans dödar de Kansuke Yamamoto och klär ut Motege till Kansuke Yamamoto. De sänder honom till Gamas område för en fälla åt Gama. Dock blir Moteges klädnad avslöjad och den sista striden mellan klanerna börjar. Först rider Rando på Gamus rygg och tillsammans slåss mot Gama. Dock förstår Rando att han saktar ner Gamu och släpper så att Gamu får slåss själv. Gamu kastar sitt vapen mot Rando så att han fastnar i ett träd och är trygg, men blir själv fasthållen av Gama. just som Gama ska ge honom nådastöten, kommer korpar och hackar ut Gamas ögon, och Gamu tar chansen och hugger Gamas huvud i två delar med hans eget vapen. Efter sin fiendes död, hjälper Gamu Rando att begrava liket.