FANDOM

Akakamakiri (kallas Akakama eller Kamakiri som sin far) är Kamakiris äldste son och bror till Kamajirô och Kurokamakiri.

Som äldst är det han som leder flocken av bröderna, och även den mest brutala och hade hemskt humör.

I Ginga Densetsu Weed OrionRedigera

Som valp var växte Akakama upp i sin far Kamakiris flock efter denne tagit över och dödad Yukimasa, Hiros far, med sina bröder. De blev ofta slagna av sin far och när deras mor bad Kamakiri sluta så gick han över på henne. En av Kamakiris undersåtar, Sakichi, trädde fram och sa att det inte var en bra idé och blev dödad. Efter det så lämnade modern sina valpar och flocken.

Vad Kamakiri-bröderna gjorde då deras far anslöt sig till Hôgen är okänt. Men något år senare efter deras far dött, har de samlat ihop en flock och ger sig av mot Ôu efter vulkanutbrotten förstört paradiset, för att hämnas sin fars död. På vägen stöter de på shiban Sasuke i snöstormen och anfaller honom. Men Sasuke blir räddad av tre kishus; Shirozaru, Rara och Muu som är Akames barnbarn. Senare hittar de en utmattad Sirius i snön och bestämmer sig för att ta honom, som gisslan då han är Weeds son, och träna honom att ha i sin flock. En av gångerna ser de på när Sirus tränas mot Junnosuke och Sirius håller på att vinna, och Akakame ber honom döda sin motståndare. Men då Sirius vägrar så kastar Akakama honom mot ett träd med huvudet först och säger att vildmarkens lagar är att döda sin motståndare. Senare så simmar hela flocken mot Shikoku, och där så ser sig Akakama om tillsammans med Sirius och två andra ur flocken. De blir omringande av Yamabiko Kurohabaki och Kojûrô och deras flock. När de försöker ta sig därifrån räddar Sirius Akakama vilket gör att han lyckas fly och Sirus blir fånge. Efter detta förklarar Akakama krig mot Kurohabakiklanen, även om Sirius kommer tillbaka till dem efter han lyckats komma undan.

Efter omständigheter där Kamajirô blivit träffad i huvudet av Orions Battôga och Kurokama och flocken valt att följa Sirius och Ôus vägar, är Akakama helt ensam. Men han följer ändå efter och när Kamajirô tillslut dör av sin skada lämnar han alla och går sin väg. Han stöter på Gennai Ogasawara och slåss mot honom, och förlorar. Akakama ber Gennai att döda honom, men den stora hannen gör det inte utan fortsätter med sin vandring, och lämnar Akakama i skam då han fortsätter ropa tt han ska bli dödad.

Akakama fortsätter sin ensamhet när han hör röster, och följer vilka de tillhör då en verkar bekant. En hundfamilj med två valpar försöker fiska. Och modern känner Akakama igen som sin, som nu har en familj. Sorgen får honom att yla ut sorg, och ge sig av, men faller ner från klippan. Och så träffas de två igen. Men Akakama skyller på sin mor att hon lämnade han och hans bröder kvar hos deras våldsamme far, och så ger han sig av och känner sig oälskad och fäller tårar, vilket även hans mor gör.

På vägen mot ingenstans stöter han ihop med Tenma. Tenma ber honom att fly undan Matteus då han blir jagad, då han måste lämna ett meddelande till Nyûdôunsai Sanada. Akakama slåss för sitt liv mot Matteus och Kôsetsus flock, men blir övermannad. Och då de tänkt ge honom nådastöten räddar Weed honom. Först misstar sig Akakama att det är Sirius. Efter Weeds ord och då Weed ger sig av, har han blivit berörd till tårar.

Senare ser han Masamune Kurohabaki komma upp från ett stup mittemot där Huggtanden en gång var, och Ôu-krigarna står på andra sidan. Trots sina skador anfaller han Masamune men blir lätt övermannad. Då Masamune biter tag i hans nacke och ligger på hans rygg, bestämmer sig Akakama att dö med Masamune då han inte kan få av honom. Och hoppar i stupet. Men Masamune hoppar av honom och bara Akakama faller ner. Han blir räddad av Orion och två Kaihund-blandningar. Där och då förstår Akakama Ôu-arméns vänlighet. Orion lämnar honom i Kaiblandningarnas tassar.

info kommer

Inför slutstriden är Akakama med i Ôus armé. De pratar om att hämta Bella när hon kommer springande mot dem. Akakama får syn på de fyra hundar hon kom med; det är hans och Kurokamas mor med sin nya familj! De tänker ge sig av med de två bröderna springer ikapp och familjen är återförenad. Sirius berörs också av den här scenen.

I Last WarsRedigera

info kommer